I Negril nu

Vi kom hit igar och nu regnar det har... Tror det ar ca 7 timmar tidsskillnad, kanske 6. Klockan ar kvart over tio har nu iaf.

Vi hittade en rolig typ som korde oss till Negril, han jamforde oss med sina dottrar hela tiden (viva visst jamnariga) och sa spelade han reggaemusik pa maxvolym. Vi stannade i en nast intill obefintlig hala och kopte vatten och red stripes, aven chaufforen drack...

Val framme gick han och pratade med agaren till vart boende. "now take good care of my girls, they are just kids". Och som vi blir behandlade har, vi ar som gudar. Jag har lart mig mycket av den gubben, han laser ca 5 tidningar varje dag och ar extremt insatt i allt som hander i varlden. Igar visade han oss alla frukter o hur de vaxte och vart, vilket ledde in pa export och stridigheter i  historien och samhallet idag. Mycket intressant haha

Vi gick en tur pa stranden och jag blev less pa mitt har sa jag gjorde inbakade rastaflator i hela luggen, typ halva huvet. Det va en gnutta PAINFUL. Det tog typ en timma! Andrea forsokte forklara for tanten att det gjorde ont men hon hade ingen mercy. Nar vi satt dar och jag blev flatad fick daremot Andrea inte bara en kille efter sig, utan snarare 4. De hangde dar hela tiden och en av dem salde vin, ett speciellt vin, sa om drack det kunde man ha sex i flera dagar... Andrea blev lite chockad och stammade fram att vi inte har sant vin i Sverige, varpa han svarar: "You dont like to have sex for days??" Andrea annu mer stalld: "I dont like that WINE". jag holl pa do av skratt hahahahahah...

Sedan skulle vi ga och leta mat, da blev hon attackerad av en gigantisk ratta ACKLIGT. Mendet visade sig vara en Mangoos eller nat sant. Pa jakt efer maten fastnade vi vid nagra forsaljare och Andrea lyckades an en gang! Nu klamde hon skinkan i en trasig plaststol sa hon har nu roda marken - snyggt. Nar hon fastnade menade Andrea att det berodde pa att hon hade for stor rumpa, men da svarade en jamaican som kallade sig sjalv "Mr. Icecream": "NO NO NO In Jamaica the bigger butt, the better!" Han forklarade ocksa varfor han kallades mr iceream... han didnt exercise only sexercise..... UUUUUSSSSSCCCCCHHHHHH

Vi hr ocksa mott en del andra roliga jamaicaner, bla. mannen med en stor jordnot pa huvet (och en lampa pa jordnoten...), en riktigt gammal rastaman, och en otack typ som var hog som ett hus. Men var lyxiga stuga (utan badrum o dusch) ar bevakad 24/7. Kanns bra.

Nu borjar det spricka upp ute, solen kommer nog fram mitt pa dagen, ikvall blir det party pa Bourbonbeach. Vi har hittat ett bra internetcafe har nu sa vi ska lagga upp biler inom kort.

AArrrrrrgh.
Kram JollyJenny & Andrea Sparrow

Kommentarer
Postat av: J-P

Låter som om ni har det kanon. Oooh Bourbon Beach med live Reggae Sweeeeeeeeeeeeeeet! Ta det lugnt med vinet bara ;)

2009-06-08 @ 19:22:45
Postat av: Maphilsi

Wassu! Hahaha.. låter som att ni har det kanon;) Saknar er..:( Idag färgade jag håret lite ljusare..utan Elias kan jag inte kontrollera mina impulser..hehe.. Jag låssas att jag inte är avundsjuk men åååååååååååå... give me sun! Nu ska jag Paul och Wickan se momma´s boy!! Avis? Speciellet du Jenny:p Kraaaaaaaam från mig och Luki!

2009-06-08 @ 19:35:00
Postat av: Ramona " Raino"

Hej hopp Jolly J & Ziz Sparrow :)



Här börjar läggan komma sig i ordning, med fint matsalsbord o stolar, städat som en gnu idag hahaha med massa rolig musik i bakgrunden, fixar lite jobb med ;)

Vädret har nog rymt med er söder ut, skicka gärna lite av värmen hitåt e ni gulliga, vi fryser ju i juni, så ska det väl ändå inte va, Morr!

Sosage o Frasse brasse racear runt här som rallyförare haha. Imorgon ska jag jobba på teg, jippi :) Kul att komma tebax.

Längtar tills vi får se er i solen på lite pics :)

Ha det super kul ikväll o flätorna lär ju passa dig bra ms Jolly ;)



Kramar till er båda från mig, Frasse & Sosage

2009-06-08 @ 20:20:07
Postat av: Kim

Är alla sexfixerade i Jamaica eller? :)

2009-06-08 @ 21:21:48
URL: http://kimpes.blogg.se/
Postat av: Anna

Jihoo! Flätor i håret är ju grymt skönt.. alltså att ha, inte att göra dom!! Ni verkar ha det bra där borta. Tänk på oss stackare som måste vara hemma i kylan.. brr. Stor kram!

2009-06-08 @ 22:18:10
Postat av: Ramona Fjärlien

Grymt roligt att läsa det ni skriver. Längtar efter lite bilder från er. Ha de bra nu och ta det lugnt med solen så ni inte bränner er. Kramar

2009-06-09 @ 11:22:31
Postat av: Elin J

Hejhej!!

Roligt att få läsa era inlägg. Ni har redan varit ute på massa olika äventyr. :) vilka människor, haha.

Här i umeå är det sol idag, faktiskt, med blå himmmel, men det blåser som vanligt.

Vi hörs

Kramar



2009-06-09 @ 12:22:50
Postat av: paula

Hej! roligt att höra att allt är bra. Och inget sånt vin till er tack :) kram paula

2009-06-09 @ 14:58:10
URL: http://www.pollyanna.bloggspace.se
Postat av: conny

Postat av: daddy

halihallo,

skönt att höra att allt är bra med er,

vilket konstigt vin????inte sånt tack,

hur bor ni???va har ni för väder, här är det kallt,blåsigt och regningt,har ni en dator med er?

eller går ni på internetcafe,

sköt om er så länge

kram daddy

2009-06-12 @ 11:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0